Wednesday 9 May 2012

AKU DAN DIA? PUTUS?

























Asslamualaikum..w.r..


Selepas Setahun..




"aku dan dia dah putus"


"kenape? apa dah jadi?"


"aku geram .. dia tipu aku..alasan aku sudah jauh dan mula sibuk..xde masa untuk dia"


"hahh"


"dia cube mnggoda rakan rapat aku sendiri..die tipu aku..aku rase pedih..terlalu pedih"


"tak sangka!"


"rasa dikhianati..tak dihargai..aku sayangkan dia..inikah cara dia balas kasih sayang ku..?sekarang aku dah longlai..rabak..koyak..patah separuh mati aku terluka.."


"lupakanlah..jangan dibebani perkara yang sudah berlaku...tidurlah dah lewat ni.."


"aku tak boleh stop ... mata aku dah  nak lelap..kecewa aku mngunnung ..otak aku overtime.."
   
Beberapa Bulan Kemudian..


"aku sering tertanya- tanya  kenapa perasaan aku aku pada die boleh hilang sekelip mata."


"kau ada jawapan?"


...senyum.."ada ..mudah.."


"apa dia?"


"bila aku pandang apa semua yang terjadi sebagai hikmah.Aku mula refleksi balik segala yang apa yang aku buat . Apa yang terjadi dalam hidupku dan aku tahu jawapannya. Kau nak tahu?"


"kongsilah"


"Allah sayangkan aku . Dia tak nak aku setia pada orang x hargai aku..Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun Mungkin masa tu baru kekuatan ku cukup untuk menangung menampung kekecewaan ku
 .Dan aku pikir2 balik..Allah beri yang terbaik untuk aku. Sedangkan banyak benda yang aku lalai. Hubungan aku gan Allah aku terabai.."


" maksud kau?"


"aku banyak berfikir..refleksi balik ..cari jawapan..pada soalan2 ku ..aku kadang2 lalai  dalam mengigati Allah ..aku leka dengan cinta lelaki ...aku dah bazirkan masa, duit ,untuk lalaki yang dicintai..aku dah sedar sepatutnya fokus pada cinta kepada Pencipta "


"teruskan aku mendengar.."
aku pernah tanya kenapa aku jumpa lelaki yang salah ..sekarang aku rasa aku tahu kenapa..
aku belum cukup baik ..dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik  ..rasa cinta itu anugerah Allah ..tapi kita manusia ini lebih menghargai rasa cinta itu dari Pemberi.."


" so skrang?.."


"aku tengah berjuang untuk menjadi lebih baik ..doakan ..selangkah ....dua langkah..aku sedang berlari..mendekati Pencipta.."


"lelaki? cinta?"


"hanya yang halal janji Allah itu pasti.."


"kau yakin sekarang ? rasa lebih baik?"




"alhamdulilah semua jawapan-jawapan yang aku cari membawa aku pada Allah ..aku nampak cahaya melambai- melambai dari jauh..cahaya itu yang buat aku bangun ..dan ketenangan itu milikku ...sungguh hikmah itu kalu dicari gali manisnya tiada penghujung..aku khilaf..sebab aku tahu Allah sentiasa ada..
cuma manusia yang mencipta jarak.."


Itu kata- kata yang aku rasa sesuai dengan situasi aku. Mungkin dulu aku nak dekat dengan Dia bila nak sesuatu atau sedih kecewa sahaja .Tapi sekarang aku sedar , faham tanggungjawab aku .Allah buktikkan lagi sayang Dia dengan adanya perasaan ini ..Syukur Alhamdulilah..











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...